01 August, 2008

1 Ogos....2008...?

arini aku mula memikirkan nasib negara kite ni di tangan pemerintah negara kite sekarang..


hal ini disebabkan kerana ini merupakan bulan Ogos dan mengingatkana aku kepada kemerdekaan yang kite kecapi pada 51 tahun yang lalu...

Sudah lame kita semua mengecapi kemerdekaan. tetapi ape yang kite boleh banggakan dengan pencapaian kepada diri kita sendiri? ape yang kite dah buat agar diri kite ni bebas dan merdeka? dukacita jugak aku memikirkan hal ni..


cehhh....ayat xleh blah siot...aku terfikir gak. andaikan la negara kita ni ada gunung berapi ke, tsunami besar ke, gempa bumi ke...camne la ek..?sedangkan negara kita yang xde semua bende2 tu pun,negara kita susah nk bangun lg..lihat je negara2 yang ade macam2 bencana alam tu,rileks je diorang tu membangun..siap lg power dari malaysia lg. ape la nk jadi ngn semau pemimpin Malaysia ni. susah nk cakap, nnt kalau cakap lebih2 kene ISA plak kang...

tengok macam negara Jepun je dah la..dulu siap kene bom atom lg tu. kering kontang kawasan negara die. skarang ni cuba tengok negara diorang. mantap habis siot..!

kita sepatutnye bersyukur kerana negara kita ni xde bencana alam. so, pemimpin2 kita ni jgn la tido disebabkan negara kita ni xde ape2 masalah bencana alam. so, jgn la berlengah2 untuk maju ke depan. jangan dok nk pandang orang yang kt depan je, diri sendiri ni makin tercicir..

lain2 komen aku xmau la lebih2. kerajaan pun patut la amik inisiatif untuk lebih maju di atas kelebihan nagara kita ni agar kita bebas dari jajahan melalui psikologi dari pihak barat..


hehehe...macam power je buat syarahan

No comments:

Post a Comment