18 April, 2009

:: Makanan Larangan bagi Pengantin Baru :::

RASULULLAH S.A.W. ADAB UZ-ZIFAF Ahmad telah
menceritakan :

"Telah menceritakan kepada kami oleh 'Amru bin Hafsah
dan Abu Naar dari Muhammad bin Al-Haitham dari Ishak
bin Hanjih, dari Husaif dari Mujahid daripada
Al-Khudri yang berkata : "Rasulullah s.a.w. telah
berwasiat kepada Saidina Ali bin Abi Talib r.a di mana
baginda telah bersabda : "Wahai Ali, bila pengantin
perempuan masuk ke dalam rumahmu, maka (suruh ia)
tanggalkan kasutnya ketika ia duduk dan (suruh ia)
membasuh kedua-dua kakinya . Maka sesungguhnya apabila
kamu berbuat demikian Allah mengeluarkan tujuh puluh (
70 ) jenis kefaqiran dari rumah kamu,! dan Allah
s.w.t. menurunkan tujuh puluh ( 70 ) rahmat yang
sentiasa menaungi di atas kepala pengantin sehingga
sentiasa keberkatan itu meratai setiap penjuru rumahmu
dan pengantin itu sejahtera dari penyakit gila, sawan
(gila babi) dan sopak selama mana ia berada di dalam
rumah tersebut. Laranglah pengantin itu daripada
memakan dan meminum empat ( 4 ) jenis makanan ini pada
minggu pertama perkahwinan iaitu :

1. Susu

2. Cuka

3. Coriander (Ketumbar)

4. Apple Masam

Saidina Ali r.a bertanya : "Wahai Rasulullah,
mengapakah empat jenis makanan ini di larang..?"

Baginda menjawab : "Kerana rahim perempuan itu kering
dan sejuk, dengan sebab dari empat perkara (makanan)
ini untuk menghalang dari dapat anak. Sesungguhnya
tikar di penjuru rumah adalah lebih baik daripada
perempuan yang tidak dapat anak."

Saidina Ali r.a ! bertanya : "Wahai rasulullah,
mengapakah cuka itu di larang..? (semasa haid dan
semasa minggu pertama perkahwinan)."

Baginda menjawab : "Apabila ia minum cuka semasa haid,
sesungguhnya haidnya itu tidak akan bersih
selama-lamanya secara sempurna .

Mengenai Coriander (ketumbar) ia mengganggu haid di
dalam perutnya dan menyukarkan kepadanya kelahiran .

Tentang Apple masam, ia memotong haid sebelum masanya
maka menjadikan haid itu berlalu begitu saja dengan
sebabnya."

"WAHAI ALI PELIHARALAH WASIATKU INI SEBAGAIMANA AKU
TELAH MEMELIHARANYA DARI JIBRIL A.S." *

30 March, 2009

::: Tagged by Mayrie :::

1. If you could spend one ringgit, what would you spend on?
::
Teh tarik satu..!!!

2. What is your most favorite things to do?
::
tido n chat with my lil dear..hehe..shes so cute..

3. What kind of news do you read?
::
Malaysian politics...hehe

4. What would you give up in return to eat all you want in the world and not get fat?
::
makan hati...haha...

5. Is there someone in your heart right now?
::
yes...shes the only one in my heart now..no other girl..shes perfect to me..love u dear..hehe..

6. Do you believe you can survive without money?
::
ehem2....duit adalah segalanya dalam dunia ini..but duit jugalah yg memusnahkan manusia.

7. What make you turn twice to someone?
::
shes so nice to stare at..hehe..orangnya manis2 gitu..

8. What do you feel like doing right now?
::
wanna go to dubai n meet my gurl in there...miss her so damn much...

9. If there's someone that you love, would you confess to him/her?
::
yes..coz i dont want "melepas"...

10. List out three good points of the person who tagged you?
::
cik mayrie amat tinggi (dah nk sama ngn i je)
:: puan mayrie...eh2 bukan..cik mayrie ni suke senyum2..
:: cik mayrie dok kt kucing..salah lg..dok kt kuching

11. What are the requirements that you wish from your other half?
::
can make my mak happy n knw how to take care of my mak also
:: can understand me well...she did dat..
:: make my day happier..
:: have to be honest with me...
:: dont be busyuk like my dear tu..hehe

12. What the thing that will make you think he/she is bad?
::
she knw what she have done to me..hehe

13. Are you left-handed or right-handed?
:: raid-handed...no la,right handed

14. If you had to eat one thing for the rest of your life, what would it be?
:: wanna eat whatever she have cooked for me..either its good or not..it doesnt matter..hehe..as long as she cooked for me..hehe..

15. If you had a choice to be rich or happy, which one would you pick?
:: happy...and i will become rich when im in happy mode with her

16. If you have a chance, which part of your character you would like to change?
:: my panas baran...(i think a bit panas la..suam2 gitu..)

17. Who is the person that you can share all the problem with?
:: my dear n my mak...

18. Cats or dogs?
::
kittens..

19. What is the one thing you love about yourself?
:: i like to be my self..maybe im tall..hehe..(nasib la tggi dari my dear tu..)

20. If you have a million ringgit, what would you do?
:: a house n a car for my family....(honda city)..

21. Who's next?
:: popo fadil
:: erin
:: nowa


27 March, 2009

::: Dubai Lilypad Floating City :::




























Water CityBy now, most of us have heard about the Island Cities being built in Dubai , but Inhabitat has just done a feature on a new concept by artist Vincent Callebaut for a self-sufficient floating city that will never have to face a problem about finding land to build on. The "Lilypad" would take advantage of all of today's green technologies, including generating power from the sun, wind and water, and would produce zero emissions from its residents. Don't expect to see construction on one of these anytime soon, but don't be surprised if, like the Island Cities in Dubai , real estate starts branching out into the oceans in the next decade.

::: Lagu Agnes Monica Sebut Nama Allah s.w.t TAPI ada Jesus!!! :::



video

Lirik Lagu : Allah Peduli - Agnes Monica


Banyak perkara yang tak dapat ku mengerti
Mengapakah harus terjadi
Di dalam kehidupan ini
Suatu perkara yang
ku simpan dalam hati
Tiada satupun kan terjadi tanpa Allah perduli

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah mengerti

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah Yesus ku
mengerti

26 March, 2009

::: Serasinye Pasangan Itu (repost):::

Terpulanglah kepada anda sama ada mahu percaya atau tidak, tapi kalau ikut logik macam betul juga. Contohnya saya , tengah-sulong -- serasi tu..huhu

Sulung dengan sulung
Berpeluang besar untuk sering bertegang urat. Masing-masing sentiasa suka berkeras ataupun dalam menentukan siapa pemberi dan penerima perintah.. Jika hubungan cinta terjalin, ia memerlukan jiwa besar dan kesabaran dalam menjalani hubungan seperti ini.

Sulung - Tengah
Sudut negatif dari hubungan ini adalah kemungkinan berubahnya sikap si anak tengah untuk menyenangkan si sulung. Anak tengah adalah pasangan yang serasi untuk siapa saja. Meskipun begitu, ia sering kali menganggap si sulung sebagai yang suka menggertak dan menakutkan.
Jika anak tengah berpasangan dengan anak sulung, maka sering kali ia harus merelakan keinginan dan impiannya demi pasangannya. Namun, jika si tengah cenderung bersikap seperti anak bongsu, mereka dapat menjadi pasangan yang cukup serasi.

Sulung - Bongsu
Kombinasi paling serasi. Si sulung dapat mengajarkan pasangannya, untuk bertindak lebih teratur dan dewasa, terutama saat menghadapi masalah serius. Sementara, si bongsu dapat seimbangkan sikap serius si sulung dengan mengajaknya bersantai atau sekadar duduk sambil berkhayal mengenai masa depan.

Tengah - Tengah
Pasangan ini dapat pergi ke manapun dan memutuskan apapun yang mereka sukai. Mereka dapat menjadi sangat serasi, apabila yang satu cenderung seperti anak sulung dan pasangannya seperti anak bongsu. Dengan begitu, mereka berdua dapat saling melengkapi.
Namun, anak tengah biasanya suka menyimpan rahsia. Hal ini tentu dapat menjadi halangan serius dalam berkomunikasi. Bagaimanapun, masalah akan mudah dan cepat selesai kerana mereka pandai berkompromi dan menjunjung tinggi perdamaian.

Tengah - Bongsu
Hubungan ini akan berjalan lancar, bila si anak tengah cenderung bersikap seperti anak sulung. Jika anak tengah menunjukkan ciri sejati, maka ia akan terbawa-bawa gaya si bongsu yang lebih santai dan suka mengikut kehendak diri sendiri. Ini berlaku, terutama apabila anak tengah ini adalah pihak perempuan.

Bongsu - Bongsu
Berhati-hatilah! Bersama pasangan yang seirama memang menyenangkan. Namun bila tidak melihat kenyataan, kamu akan sulit untuk mengawal situasi.


credited to:isuhangat.blogspot.com

19 March, 2009

::: Mathematic with no Numbers :::

ROMANCE MATHEMATICS

Smart man + smart woman = romance

Smart man + dumb woman = affair

Dumb man + smart woman = marriage

Dumb man + dumb woman = pregnancy



OFFICE ARITHMETIC

Smart boss + smart employee = profit

Smart boss + dumb employee = production

Dumb boss + smart employee = promotion

Dumb boss + dumb employee = overtime



SHOPPING MATH

A man will pay $2 for a $1 item he needs.

A woman will pay $1 for a $2 item that she doesn't need.



GENERAL EQUATIONS & STATISTICS

A woman worries about the future until she gets a husband.

A man never worries about the future until he gets a wife.

A successful man is one who makes more money than his wife can spend.

A successful woman is one who can find such a man.



HAPPINESS

To be happy with a man, you must understand him a lot and love him a little.

To be happy with a woman, you must love her a lot and not try to understand her at all.


LONGEVITY :l

Married men live longer than single men, but married men are a lot more willing to die.



MEMORY

Any married man should forget his mistakes, there's no use in two people remembering the same thing.



APPEARANCE

Men wake up as good-looking as they went to bed.

Women somehow deteriorate during the night.



PROPENSITY TO CHANGE

A woman marries a man expecting he will change, but he doesn't.

A man marries a woman expecting that she won't change, and she does.



DISCUSSION TECHNIQUE

A woman has the last word in any argument.

Anything a man says after that is the beginning of a new argument.



COMPREHENSION

There are 2 times when a man doesn't understand a woman - before marriage and after marriage.



HOW TO STOP PEOPLE FROM BUGGING YOU ABOUT GETTING MARRIED:

Old aunts used to come up to me at weddings, poking me in the ribs andcackling, telling me, "You're next." They stopped after I started doingthe same thing to them at funerals.

::: 12 Cara Untuk Tahu Bahawa Anda Mencintai Seseorang :::

DUA BELAS:
Anda selalu bergayut dengan si dia sehingga larut malam dan apabila anda tidur anda masih fikir akan dia.

SEBELAS:
Anda sebenarnya berjalan dengan perlahan apabila anda dengannya.

SEPULUH:
Anda tidak merasa Ok apabila si dia berjauhan.

SEMBILAN:
Anda tersenyum apabila anda mendengar suara si dia.

LAPAN:
Apabila anda melihat kepada si dia,anda tidak nampak orang lain sekitar anda. Anda melihat hanya si dia..

ENAM:
Si dia adalah segala-galanya anda hendak memikirkan.

LIMA:
Anda menyedari yang anda tersenyum setiap masa anda melihat kepada si dia.

EMPAT:
Anda akan melakukan sesuatu untuk berjumpa si dia.

TIGA:
Manakala anda semasa membaca ini, terdapat seseorang dalam fikiran anda sepanjang masa.

DUA:
Anda telah begitu sibuk memikirkan si dia sehingga anda tidak perasan yang no TUJUH adalah tiada.

SATU:
Anda akan memeriksa semula di atas jika yang adalah benar dan kini anda akan tersenyum sendiri..


::: Bismillahirrahmanirrahim :::

Mukjizat di sebalik BISMILLAH

BISMILLAH adalah sebutan/nama singkat dari lafaz "BISMILLAHIR ROHMAANIR
ROHIIM" yang bermaksud "Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha
Penyayang."

KELEBIHAN-KELEBIHAN BISMILLAH

1. Yang pertama ditulis Qalam adalah BISMILLAH. Maka apabila kamu menulis
sesuatu, maka tulislah BISMILLAH pada awalnya kerana BISMILLAH tertulis
pada setiap wahyu yang Allah turunkan kepada Jibrail.

2.. "BISMILLAH untukmu dan umahmu, suruhlah mereka apabila memohon sesuatu
dengan BISMILLAH. Aku tidak akan meninggalkannya sekejap mata pun sejak
BISMILLAH diturunkan kepada Adam." (Hadith Qudsi)

3... Tatkala BISMILLAH diturunkan ke dunia, maka semua awan berlari ke arah
barat, angin terdiam, air laut bergelora, mendengarkan seluruh binatang
dan terlempar semua syaitan.

4. Demi Allah dan keagunganNya, tidaklah BISMILLAH itu dibacakan pada
orang sakit melainkan menjadi ubat untuknya dan tidaklah BISMILLAH
dibacakan di atas sesuatu melainkan Allah beri berkat ke atasnya....

5. Barangsiapa yang ingin hidup bahagia dan mati syahid, maka bacalah
BISMILLAH setiap kali memulakan sesuatu perkara yang baik.

6. Jumlah huruf dalam BSMILLAH ada 19 huruf dan malaikat penjaga neraka
ada 19 ( <<http://qs.al/>QS.AL <http://qs.al/> Muddatsir:30).Ibnu Mas'ud
berkata:
"Sesiapa yang ingin Allah selamatkan dari 19 malaikat neraka maka bacalah
BISMILLAH 19 kali setiap hari."

7. Tiap huruf BISMILLAH ada JUNNAH (penjaga/khadam) hingga tiap huruf
berkata, "Siapa yang membaca BISMILLAH maka kamilah kekuatannya dan
kamilah kehebatannya."

8.. Barangsiapa yang memuliakan tulisan BISMILLAH nescaya Allah akan
mengangkat namanya di syurga yang sangat tinggi dan diampunkan segala
dosa kedua orang tuanya..

9. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH maka akan bertasbihlah segala
gunung kepadanya.

10. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 21 kali ketika hendak
tidur, maka akan terpelihara dari gangguan syaitan, kecurian dan
kebakaran, maut mendadak dan bala.

11. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 50 kali di hadapan orang
yang zalim, hinalah dan masuk ketakutan dalam hati si zalim serta naiklah
keberanian dan kehebatan kepada si pembaca.

::: Kesan Emosi Terhadap Tubuh Badan Kita :::

Emosi rupa-rupanya mendatangkan kesan-kesan tertentu kepada
tubuh kita...

*EMOSI & KESANNYA*

*Kondem Orang* - Pengerasan ateri dan sakit tekak

*Domineering, menguasai, menganiaya* -Sakit belakang

*Cynical, sindiran* - Bongkok

*Menahan marah, memendam rasa* - Sakit semua bahagian belakang

*Menanggung masalah sendiri/orang lain* - Lenguh bahagian belakang

*Menyimpan rahsia pahit, tidak memaafkan*, - Kanser cemburu, kebencian,

*Amalan sikap negatif, menyimpan sesuatu* - Sembelit

*Menyampah kepada seseorang* - Batuk

*Kerakusan kasih* - Jantung dan paru-paru

*Minda yang tiada tolak ansur* - Sakit sendi

*Memendam emosi* - Sakit pinggang

*Kekesalan* - Hati (liver)

*Ketegangan emosi* - Tengkuk tegang

*Penyedih, terkejut, ketakutan, kegembiraan* - Pankreas

*Komplen* - Organ seks

*Dendam* - Gastrik

KESIMPULANNYA

Sebagai manusia kita tak dapat lari dari mengalami satu atau semua keadaan
emosi diatas. Namun demikian Nabi S.A.W mengingatkan supaya kita
bersederhana dalam semua hal.

Kenali sifat-sifat tidak baik yang ada pada diri kita dan berusahalah untuk
memperbaikinya dan menggantikannya dengan sifat-sifat yang terpuji.

Waallahualam....
Emosi rupa-rupanya mendatangkan kesan-kesan tertentu kepada tubuh kita...

16 March, 2009

::: Membuat Sedikit Ujian kepada Diri Sendiri :::

A simple test with this page : http://www.quizbox.com/personality/test82.aspx



Your view on yourself:

Other people find you very interesting, but you are really hiding your true self. Your friends love you because you are a good listener. They'll probably still love you if you learn to be yourself with them.

The type of girlfriend/boyfriend you are looking for:

You like serious, smart and determined people. You don't judge a book by its cover, so good-looking people aren't necessarily your style. This makes you an attractive person in many people's eyes.

Your readiness to commit to a relationship:

You are ready to commit as soon as you meet the right person. And you believe you will pretty much know as soon as you might that person.

The seriousness of your love:

You like to flirt and behave seductively. The opposite sex finds this very attractive, and that's why you'll always have admirers hanging off your arms. But how serious are you about choosing someone to be in a relationship with?

Your views on education

Education is very important in life. You want to study hard and learn as much as you can.

The right job for you:

You're a practical person and will choose a secure job with a steady income. Knowing what you like to do is important. Find a regular job doing just that and you'll be set for life.

How do you view success:

You are confident that you will be successful in your chosen career and nothing will stop you from trying.

What are you most afraid of:

You are afraid of things that you cannot control. Sometimes you show your anger to cover up how you feel.

Who is your true self:

You are mature, reasonable, honest and give good advice. People ask for your comments on all sorts of different issues. Sometimes you might find yourself in a dilemma when trapped with a problem, which your heart rather than your head needs to solve.

12 March, 2009

::: Sebuah Ikatan :::



CINTA..???

hehehehe...mesti ada orang yang akan ketawa bila diri aku yg gile2 ni mengutarakan isu2 CINTA ni. dan ada pula kadang2 yg geli bila lihat perkataan CINTA ni...

Entah la, aku mungkin seorang lelaki yang mungkin setia pada CINTA...maybe ungkapa yg korang dengar ni mmg menggelikan,tp tu mmg hakikat diri aku sebenarnya. Aku dah sedar dengan diri aku sebenarnya bahawa aku sebenarnya memang terikat dan setia dengan CINTA even aku ni merupakan seorang yg gile.

Banyak masalah juga boleh mengundang dalam erti CINTA. Kadang kala kita tidak sedar bahawa kita sebenarnya telah jauh dibawa oleh CINTA dan telah banyak mengabaikan tanggungjawab kite sebagai seorang kawan misalnya.

Aku merupakan antara golongan yg setia pada CINTA. Itu mungkin aku dapat melihat sendiri betapa aku sayangkan seseorang tu. Tp bila CINTA itu mula dikecewakan, ia amat sakit untuk kite sembuh dan ia memerlukan masa untuk kita tempuhi segala kesakitan itu. Hanya yg mampu aku buat adalah hanya menderita seorang diri tanpa ada orang yg dapat membantu aku kecuali diri aku sendiri.

KECEWA???
Banyak gak maksud dengan KECEWA ni.. Kecewa bukan saje dalam erti kata putus cinta,tapi mungkin kecewa dengan sikap pasangan anda. Anda mungkin kecewa kerana anda tidak berpuas hati dengan apa yg telah pasangan anda luahkan segala kasih sayangnya terhadap anda. Dan mungkin anda berasa kecewa kerana sebab2 tertentu yg mungki orang lain tak boleh tahu melainkan anda berdua sahaja. Terlalu sakit kalau dikecewakan ni.. Ia pernah pun terjadi pada aku suatu masa ketika dulu, tp aku tidak mengambil hal itu sebagai pengajaran. Entah kenapa aku camni pn aku tak tau..hahahaha...

Diabaikan.....
Aku sering rase diabaikan oleh "certain2" orang kadang kala. Tp aku akan cuba untuk tidak mengambil kisah dengan ape yang orang tu buat pada aku. TETAPI apabila kes "diabaikan" oleh pasangan kita sendiri, kita akan rasa seperti sangat2 sakit berbanding dengan sakit2 yg telah pernah aku rase contohnya sakit perut, sakit mata, sakit gigi, mak aku sakit, dan penyakit berjangkit..haha... Bukan aku nak kata aku telah diabaikan, tetapi kadang kala aku kesian apabila melihat pasangan yg diabaikan oleh pasangan mereka sendiri. Contoh diabaikan dalam konteks yg aku ceritakn ni adalah macam tidak boleh berbincang kita perselisihan faham berlaku. Kadang kala, pasangan mereka tidak mahu berbincang dan bersikap "mengabaikan" pasangannya yg sedang marah. Hal ini berlaku mungkin kerana pasangan yg lg satu itu berasa kurang selesa atau ingin meredakan keadaan ataupun ingin bersikap tidak ambil peduli.

Aku cuma kesian pada pasangan yg dikategorikan di dalam tidak diambil peduli ni. Mungkin pasangan yg tidak diambil peduli ni akan berasa sangat bodoh kerana dia seolah2 seperti tidak dihiraukan oleh pasangannya. Dia akan berasa amat tertekan dan kecewa kerana tidak diendahkan semasa dia mengalami tekanan perasaan atau marah ketika itu. Dia ingin berbincang, tetapi tidak diendahkan dan telah diabaikan oleh pasangannya..haha...

Tetapi walauapapun yg telah berlaku. Itu tetap menjadi asam garam dalam bercinta. Diharapkan semua asam garam ini disebatikan lalu akan menjadi "SEBUAH IKATAN" yg kekal abadi sampai akhir hayat nanti.

InsyaAllah..Amin...

10 March, 2009

::: 10 Jenis Solat Yang TIDAK DITERIMA Oleh ALLAH s.w.t :::

Rasulullah S.A.W. telah bersabda yang bermaksud : "Sesiapa yang memelihara
solat, maka solat itu sebagai cahaya baginya, petunjuk dan jalan selamat dan
barangsiapa yang tidak memelihara solat, maka sesungguhnya solat itu tidak
menjadi cahaya, dan tidak juga menjadi petunjuk dan jalan selamat baginya."
(Tabyinul Mahaarim)

Rasulullah S.A.W telah bersabda bahwa : "10 orang solatnya tidak diterima
oleh Allah S.W.T, antaranya :

1. Orang lelaki yang solat sendirian tanpa membaca sesuatu.

2. Orang lelaki yang mengerjakan solat tetapi tidak mengeluarkan zakat.

3. Orang lelaki yang menjadi imam, padahal orang yang menjadi makmum
membencinya.

4. Orang lelaki yang melarikan diri.

5. Orang lelaki yang minum arak tanpa mahu meninggalkannya (Taubat).

6. Orang perempuan yang suaminya marah kepadanya.

7. Orang perempuan yang mengerjakan solat tanpa memakai tudung.

8. Imam atau pemimpin yang sombong dan zalim menganiaya.

9. Orang-orang yang suka makan riba'.

10. Orang yang solatnya tidak dapat menahannya dari melakukan perbuatan yang
keji dan mungkar."

Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : "Barang siapa yang solatnya itu
tidak dapat menahannya dari melakukan perbuatan keji dan mungkar, maka
sesungguhnya solatnya itu hanya menambahkan kemurkaan Allah S.W.T dan jauh
dari Allah."

Hassan r.a berkata : "Kalau solat kamu itu tidak dapat menahan kamu dari
melakukan perbuatan mungkar dan keji, maka sesungguhnya kamu dianggap orang
yang tidak mengerjakan solat. Dan pada hari kiamat nanti solatmu itu akan
dilemparkan semula ke arah mukamu seperti satu bungkusan kain tebal yang
buruk."

::: Forumer Low Yatt.net Hina Islam??? :::
















Di thread forum lowyat.net (Link DELETED by CG Admin)

Seorang forumer yang menggunakan nickname stOrmfury @ william telah membuka
satu thread undian yang bertajuk "Ya Allah, which one should I choose?"
dengan meletakkan empat keping gambar yang sedang mengangkat tangan.

Inilah gambar forumer berbangsa Cina tersebut. Saya amat pelik kenapa
orang-orang beragama lain suka menghina dan menjadikan bahan lawak jenaka
mengenai Islam sedangkan orang-orang Islam tidak pernah menghina agama
mereka.
Ini menunjukkan kebenaran Islam sehingga orang-orang yang beragama lain
sangat cemburu dan menggunakan pelbagai teknik untuk provoke kesucian agama
Islam sejak zaman Rasulullah SAW lagi.

Orang Islam asyik bercakaran sesama sendiri sehingga bangsa lain ketawakan
kita dan berani menghina Islam walau pun rakyat Malaysia sendiri.
Sepatutnya orang macam ni yang ditahan ISA. Kalau nak no HP si cina ahbeng ni
boleh lihat dalam gambar2 di atas ni.
Apa salah orang-orang Islam ngn cina ni?Ada orang Islam buat kacau ke?

28 February, 2009

:::Game Guitar Hero III:Legends of Rock menghina Islam???:::






Permainan game ini dibangunkan oleh Neversoft dan dikeluarkan oleh Activision dan RedOctane . Neversoft adalah sebuah syarikat pembangunan video game yang berpangkalan di Amerika Syarikat . Dipunyai oleh Joel Jewett (berasal dari Montana, Amerika) bersama dengan Chris Ward dan Mick West. Chris dan Mick kedua-duanya berasal dari Yorkshire, England.
Inilah permainan Yahudi laknatullah untuk menjatuhkan maruah serta mempermainkan agama Islam. Jika artikel saya ini tidak betul, diharapkan ada pihak menegur saya tentang perkara ini.


:angenz:




19 February, 2009

:::Tengok sebelum cangkung:::





:::Cute award????:::






1. Copy the "2008 cute's 3blogger award" badge into ur blog.

2. Link the award back to the tagger.

3. Every blogger must state 10 hobbies/facts about him/her before tagging others.

4. 10 bloggers must be chosen to receive the award and their names must be stated.

5. Leave a comment to those u're tagging letting them know that they have been tagged.


10 crazy facts about me:

1: Suke cakap melayu je dalam blog ni..kerana ingin memartabatkan bahasa melayu (padahal tak reti ber 'english'...)

2: Suke menyebut perkataan "jimbet" sebagai penyedap dalam sesuatu ayat. Misalannya, "Macam jimbet la ko ni...pegi kuliah tak bagitau aku pun.."

3: Suke minum teh 'o' ais. Tidak dapat diketahui mengapakah saya menyukainye.

4: Saya amat menyayangi dan mencintai Nazaahah selain dari family saya yg paling saya cintai. (jiwang la plak...)

5: Saya suka buat orang ketawa dan ketawa merupakan hobi saya yang utama. hehehe..

6: Saya merupakan seorang lelaki (perlu ke jawapan camni ek?)

7: Saya mempunyai sahabat karib sedari kecil lagi iaitu : nor asnawi, mohd fadhilah, syed salim, mohd syafiee, khairy, mamat, dan emy (rahimi...hahaha)

8: Saya suke kepada budak2 kecil terutama Hazwa Niza..

9: Saya suka rancangan kanak2 iaitu "Wonderpet2 kami datang..."

10: Saya kene tag orang lain plak lepas ni...kerana terpakse..haha...



18 February, 2009

:::Penunjuk Kiblat:::


Ini adalah website yang akan memandu arah kiblat kepada kaum mulimin dan muslimat semua yea.. Diharapkan info ini berguna kepada semua.

http://www.qiblalocator.com/