14 November, 2010

Cobra 10s

Salam semua..

Cobra 10s? Hari ini angin nk pergi tgk rugby 10 side di Stadium Kelana Jaya, dianjurkan oleh HSBC. Konfem best tgk game international camni. Best2. Rugby 10 side ni hanya dimainkan oleh 10 orang untuk setiap pasukan. Log = 5 orang (prop 2 orang,hooker sorang,2nd row sorang, dan scrumhalf sorang), backline = 5 orang (blink side wing, standoff,inside center, outside center, winger), fullback sorang...



Diorang akan bermain selama 10min,1minit(rehat) dan 10 minit. Tapi ini semua bergantung kepada penganjur nak buat macam mane. Ade tu main 15minit, 1minit, 15minit...Semua ini bergantung kepada penganjur..hehe...Biasanya diorang ni akan main dengan sangat laju (tapi slow sikit dari main 7s hehe..) kerana space untuk diorang lari luas berbanding kalau diorang main 15s.

Sukan ini sangat gentleman kerana walaupun diorang tackle dengan ganas dan kasar, dah memang adat sebagai player ragbi untuk bertindak kasar. So kepada sesiapa yang ingin game yang lembut2, rabgi bukanlah sukan yang sesuai. hehe...So kat bawah ni ada la gambar2 legend yang aku bg untuk tatapan korang.

Jonah Lomu...Legend of all time - New Zealand Allblacks


Sir Johnny Wilkinson - England


Dan Carter - New Zealand Allblacks



No comments:

Post a Comment