26 March, 2012

S E P I A

Aduuhhhhh....sangat stress aku dengar meeting pasal SEPIA ni.. (aku post ni masa dalam meeting SEPIA ni boleh?)hahaha...stress2...Pening betul kepala aku memikirkan pasal sistem ni. Service Excellent Through Process Information Asset (huh!tu la maksud SEPIA tu)..panas hati aku dengan user aku ni. Dia sendiri tak tahu apa yang mereka nak dalam sistem ni sebenarnya.

Sampai bila la asik nak meeting je ni?aduhhh.... Dah la guna Sharepoint Server 2010...Aduhhh skali lagi.. Knowledge aku dalam bidang Sharepoint 2010 ni dah la cetek lagi. Lain la kalau dia suruh aku buat guna Sharepoint 2007. Banyak benda aku kena belajar untuk jadi master dalam Sharepoint 2010 ni. 

Amik ni lambang Sharepoint 2010 untuk tatapan andan yea...haha..


Aaaarghhh....dah hampir dua bulan asik meeting je kejenye. Bila masa la aku nk develope menatang ni. Penat dah aku asik meeting je ni. Time meeting2 bosan camni la macam2 perangai aku buat. Ada plak tadi AGM (Assistant General Manager) aku kt dalam meeting ni. Bengong sikit dia ni. Cakap suruh kitorang kena faham apa yang user ni semua cakap. At the end dia yang tanye soalan yang sama dengan apa yang kami tanya kat user. Nampak sangat ko ni bengong la. Suruh orang faham, time orang tanya, ko tido ke ape?hahahaha...sengal sangat dah awak ni...(oops...gile cute)

Macam2 user ni nk dalam sistem dia ni. Ade search functiion la, ada process flow la, search process la...aduhhhh....sakit boleh?hahahaha...

Ni la gambar akak yang penat lelah telah membuat BRS (Business Requirement Specifications).
Buat2 muka cute walaupun tgh stress..haha...
Sabar yea kak, jangan la buat muka happy sangat tu sedangkan tengah stress tahap gaban. Orang nk shoot gambar, muka terus berubah dari muka ketat ke muka senyum..hahaha...sebelah tu encik ajis, dia tu pun pening2 lalat...bajet buat2 faham padahal aku pn pening dalam meeting ni..hahaha...siap ade cornflakes lagi dalam meeting ni..buat kunyah2 time meeting..haha..



Last skali.aku pening jugak dengan ayat2 aku ni. Maklum la aku dah lama tak berblog..haha...sorry yea semua..

2 comments:

  1. giler lama x hapdetttt!

    ReplyDelete
  2. sorry la yea...selama ni x berapa nk hapdate sebab banyak tugasa hidup perlu dilalui..haha..

    ReplyDelete