02 December, 2008

Sayangggg.......?

sayang....???
semua orang boleh sayang antara satu sama lain...
even dengan perkenalan yg sekejap pun kite boleh sayang dengan orang tu...
tp nape perlu ade perasaan sayang kt dalam diri kite ni.??
kadang2 menyayangi orang ni la yg membuatkan kite rase sakit dan happy..
macam2 boleh jadi dengan kite kalau kite terlalu sayangkan sesuatu...


even kite rela ditindas dan dicaci jika kita dah benar2 sygkan sesuatu tu..
mmmm.....
tp untuk menyayangi seseorang bukan mudah yang kite sangkakan..
ia amat2 susah dan sukar untuk kita menyayangi seseorang...
mungkin hanya kita yg menyayanginya, tp tidak si dia...

mungkin betul ape yg orang2 tua cakapkan..
bukan semua benda yg kita nk tu,kite boleh dapat...

bukan semua yg kita sayang,sayangkan kite..
orang yg kita sayang tak bererti kita menyintainya...
tapi orang yang kite cinta,sudah tentu kita menyayanginya kan...


aku suke dengan pepatah,
bukan semua yg kite nak,kita akan dapat...

sejak aku lahir hinggalah Allahyarham ayahku meninggal dunia pada 9 April 2008 lalu,
die amat menyayangi aku (tapi tak cintakan aku la..hehe..)
die amat memanjakan aku memandangkan aku merupakan anak tunggal lelakinya..
setiap ape yg aku mahukan,lambat atau cepat mesti dia belikan walupun dia hanya seorang jaga sekolah sahaja...

aku amat bertuah mempunyai ayah sepertinya..
ayah aku merupakan tempat aku bergurau senda dan menceritakan segala permasalahan walupun melibatkan kisah cinta..hehe..sporting la katekan..

tu la,ayah aku telah didik aku dari kecik..
dan aku mmg degil..
kalau nkkan sesuatu tu,sampai tuntut ape yg ayah aku janji nak berikan kepada aku..
mak aku paling marah la ngn ayah aku,cakap manjekan anak..
tp ayah aku manjekan jugak anak laki dia yg sorang ni..
sampai la dah besar, aku stil dimanjakan ayahku...

tp,dah besar ni la..
setelah aku tau kehidupan yg sebenar dan melalui kisah2 hidupku sendiri..
barulah aku tau..
bukan semua yg aku nk tu,akan dapat menjadi milikku...
bukan semua yg kite harapkan akan jadi milik kite..
termasuklah orang yg kita cinta dan sayang...

walalupun kita sayang setinggi langit pun,kalau dah takde jodoh kita ngn dia..
tak ke mana jugak kite akhirnye..
dah besar ni la baru aku tau,bagaimana perasaan orang yang tidak dapat sesuatu yang mereka hajati..
selama ni aku sentiasa dapat ape yg aku hajati..


tp tidak sekarang....
cinta dan sayang tidak boleh dipaksa2...
dan cinta dan sayang tidak boleh diminta2...
tu la benda yang aku mahukan........



ingatlah...bukan semua cinta dan sayang yang kita harapkan dari seseorang tu, kite akan dapat...

No comments:

Post a Comment